zondag 2 januari 2011

To sew ~ voorbereidingen

Ik ben gisteravond nog even druk geweest met patronen overtrekken en uitknippen. Dan heb ik ze maar vast klaarliggen en hoef ik alleen nog maar stofjes uit te zoeken als ik wil naaien (stofkeuze is al opgave genoeg haha).

Ik had een Yelena broekje getekend, maar die valt heel kort, té kort naar mijn zin. Op Sancho werd dat ook door andere naaisters bevestigd en daarom ga ik vandaag even kijken hoe ik die broek kan verlengen. Het lijkt me zo’n leuk broekje voor Rixt.

Roos 4009 (model F) heb ik gisteravond ook getekend, geknipt en grotendeels nog in elkaar gezet. Straks even passen en dan laatste stukje afwerken. Het is een grappig rokje!

Ik heb de volgende patronen getekend in maat 92
Roos 5011 met korte mouw
Roos 5011 lange legging
Roos 3019

De patronen Antonia en Bandito wil ik nog aanpassen (verlengen), een joggingbroekje uit de Ottobre overnemen en ook hét blousje uit Ottobre 2-2005.

Dadelijk eerst stofjes wassen en drogen.

Oei, ik wil nog veel doen vandaag ;-), maar snel beginnen dan! En dus bij de laptop vandaan!

Morgen is mijn vakantie voorbij en ligt het zwaartepunt weer bij werk. Hopelijk kan ik daarnaast wat van mijn creatieve energie vasthouden om te naaien.

Ik doe mijn best ervoor!

1 opmerking:

Lotjes Label zei

Ha Mio!
Tegen de tijd dat Rixt uit de roospatroontjes is gegroeid, en je wilt ze kwijt, neem ik die pratronen graag van je over voor ons grietje (nu nog op komst).
Je hebt namelijk wel de leuke patronen gekozen! Zeker dat overslagjurkje! Ben benieuwd naar je creaties hoor!
Op naar je volgende vakantie zeg ik ;-)
xxx