zaterdag 8 januari 2011

Erfelijk belast?

Ik hoop het... :D

Ik ben op dit moment polswarmers aan het haken, ik heb steeds zulke koude handen op kantoor. En ik zag op het Sanchoforum dit patroon voorbijkomen. Het liet me niet meer los, heb er zelfs van gedroomd haha…
Vrijdagochtend heb ik het dus gekocht via DaWanda en ben er gistermiddag meteen aan begonnen. Zo leuk weer om te haken! Yvan zag dat natuurlijk en wilde ook wel zoiets maken… Tsja, wat zou hij kunnen doen? Haken zag ik nog niet zitten voor hem.

Vanochtend zijn we daarom samen naar de markt geweest en hebben we wol en een punnik’paddestoel’ gekocht. In ‘mijn tijd’ was het namelijk een paddestoel, tegenwoordig heet het Knifty Knitter. “Dan ga ik een broek met stippen voor jou maken, mem” was Yvan's commentaar... haha, de schat.
Thuisgekomen wilde hij meteen aan de slag en zowaar, na een poosje samen proberen, lukte het hem ook alleen.


De volgende draad draai ik telkens voor hem op, maar dan kan hij zelf de lusjes omhalen. Heel geconcentreerd.


Hopelijk heeft hij qua creativiteit iets van mijn genen meegekregen.

Ondertussen naaide ik deze week ook een Roos 3019 jurkje en vandaag een Antonia shirt met lange mouwen voor Rixt. De foto’s op model volgen op een later moment. Het Roosrokje 4009 van vorige week is nog veel te groot en toen ik dat nog probeerde te corrigeren, werd het helemaal niet meer om te dragen. Haar grote dikke teddybeer heeft inmiddels een heel mooi rokje aan ;-). Haar past het perfect!

Geen opmerkingen: