maandag 31 oktober 2011

Batman outfit

Afgelopen zaterdag kreeg ik een mailtje van de klasse-ouder dat Yvan aanstaande woensdag (!) Batman zou zijn in de weekviering met het 'heldenthema' (van de kinderboekenweek). Wij hebben geen pak van een batman of iets wat daarvoor kan doorgaan. Het was ook al na winkelsluitingstijd, dus iets kopen was ook geen optie meer...

Mijn creatieve helft van mijn grijze massa werd wel direct aangesproken nadat de eerste paniekgevoelens wat waren gezakt). Wat kan ik, wat heb ik aan materiaal... Gelukkig beschik ik over redelijk wat voorraad ;-) en ook de net die week aangeschafte viltpakketjes van de Action kwamen goed van pas: er zat namelijk zwart en geel vilt bij.

Een grote lap zwarte soepele tricot werd de cape. Een effen longsleeve van 'onder op de stapel' werd voorzien van het beroemde vleermuislogo. Gister maakte ik van vilt het masker af en vandaag kocht ik de 'hoge batman laarzen' (zijnde zwarte kniekousen van de Hema) en de onmisbare Batman slip (een onderbroek die over de broek wordt gedragen). Nu mag heit nog een riem met goud of gele verf spuiten en dan is het setje compleet!

Yvan wilde dolgraag vandaag zijn outfit passen en zelfs aan de buren showen (en dat is heel wat voor een jongetje dat niet zo van het verkleden is).

De foto's van mijn kleine grote superheld wil ik graag delen:


Het wordt vast een superleuke weekviering woensdagmiddag!

2 opmerkingen:

Judith zei

Geweldig! Dat heb je toch maar mooi opgelost zo. Batman gaat zeker de show stelen woensdag.

Groetjes Judith

Mama Deborah zei

Erg mooi pak! Hij zal hem vast vaak dragen!