zaterdag 5 februari 2011

Harembroekje maat 92

In de nieuwste Ottobre (2011-1) stond een harembroekje (#11) dat me wel leuk leek voor Rixt. Ik had nog een grote lap lichtblauwe tricot die daar wel geschikt voor zou zijn.

Ik kocht die lap al een hele tijd terug online en het bleek een enorme flubbertricot, tot dit broekje had ik dan ook geen idee wat ik daarvan zou willen maken. Maar, eerlijk is eerlijk: het viel me niet tegen hoe het zich gedroeg bij het naaien. En het is ook echt wel een mooie stof, er zit een heel subtiel glansje overheen en het valt heel mooi soepel en zacht.

Ik heb me niet helemaal aan het patroon gehouden. Dat ging al mis bij het knippen, ik had niet gezien dat de stof aan de stofvouw moest worden geknipt. Dat had ik namelijk met opzet niet zo in de planning, omdat ik dat te eng vond om te doen met deze flubbertricot. Mijn harembroekje heeft daarom ook heel 'onharems' vóór ook een naad ;-). De broekband moest worden gerimpeld met elastisch ondergaren, ik heb daarentegen tunneltjes gemaakt en er heel zacht elastiek doorheen gehaald. Ik vind elastiek rechtstreeks op de huid niet prettig.

Het is een heel zacht en lekker broekje geworden.

Rixt wilde wel even showen hoe lekker hij zit.







3 opmerkingen:

Judith zei

Leuk zeg! Merel wil ook nog zo'n broek......

Groetjes Judith

mio zei

@Judith, ik kan het me goed voorstellen! Het lijkt mij zelfs een heerlijk broekje ;-) maar bij de gedachte zal ik het laten hahaha... ;-)

sandra zei

Wat een leuk broekje..een goed idee om de tricot ervoor te gebruiken zo te zien zit ie erg lekker.
liefs sandra