zondag 12 december 2010

Luemmelen

Het ontbreekt me erg aan vrije tijd om creatief bezig te zijn met de naaimachine. Gelukkig kan ik in mijn nieuwe baan ook de nodige creativiteit en veel van mezelf kwijt; afgelopen week had ik wel zóveel gewerkt dat ik behoefte had om daarnaast even iets anders te doen. Even tijd voor mezelf. Ook even met mijn handen werken en niet alleen met mijn hoofd.

Ik raakte geinspireerd door "Kuschel den LoveChirp" van Miniplätchen en Luzia Pimpinella die werd aangekondigd in een mailtje van Farbenmix. Ik heb het patroon direct besteld (I love E-books, lekker snel in huis!), heb mijn naaimachine afgestoft (oei, dat was veel stof) en ben meteen aan het knippen geslagen. Stofjes heb ik immers ruim voldoende op voorraad dus dat was geen belemmering. Vliesofix had ik echter niet meer, dus de voortgang van LoveChirp nr 1 stokte al snel. Wat zou ik dan eens kunnen doen? Ik wilde toch echt iets maken... en toen dacht ik aan het Luemmelrokje en dat is het dus geworden. Het is een gratis patroon (E-book) van Fadenmoenchen. Niet moeilijk, wel een heel leuk resultaat!



Ik heb 'm ingekort en maat 92/98 behoorlijk versmald, omdat ik dat pittiger vind staan bij mijn peutermeisje van 2. Ze is helemaal blij met haar sportieve sweatrokje, stoer met haar handje in de zak op de foto!



Nu snel verder met LoveChirp! *blij*

1 opmerking:

Lotjes Label zei

Het is een plaatje! Zowel rokje als dochter ;-)
xxx