donderdag 30 december 2010

Bandito

Foto's van mijn eerste Bandito! En zeker niet mijn laatste. Wat een leuk en stoer vestje.



Ik had geen joggingstof in huis en daarom hebben we vervroegd afscheid genomen van 2 sweaters van Frans. Dat gaf stof genoeg voor een bontgemixt stoer vestje voor Yvan.

Ik heb maat 110/116 genomen in de getailleerde variant. Op papier had ik gemeten dat Yvan qua maten nog onder de 110/116 zou vallen, dus dan zou het eerst een beetje ruimer zijn. Nu ik het vest af heb, houdt het niet over. Ik had achteraf bekeken liever nog wat cm lengte aangeknipt, maar helaas. Een wijze les voor het volgende exemplaar. Mijn kinderen hebben relatief lange ruggetjes. Gelukkig kan ook een meisje dit vestje wel dragen, dus als het voor Yvan écht te kort wordt, bewaar ik het voor Rixt. Het kan voor Yvan nu nog net vind ik.

Het vest is versierd met borduurtjes van Huups! van de series Love&Peace, Affenbande, Peppernose, sterren (freebie), een retro-appeltje van SWAK (freebie) en het eenogig monstertje van Emioli (freebie).

Ik vond het erg leuk om voor Yvan een kledingstuk te maken en hij vindt het ook een heel leuk vest geworden: mem, wat kan jij dat goed! Dat is toch heerlijk om te horen.







en dan moet er natuurlijk ook nog altijd één op z'n Yv's :


Mijn volgende projectje wordt een warme Amelie voor Rixt van fleece. Ook dat wordt weer een primeur, want het patroon is pas sinds gister in mijn bezit (met ook de andere patronen en veel bandjes van FM). Heerlijk zo'n creatieve vakantie, ik geniet ervan!


p.s. Frans is vanochtend gecompenseerd met een nieuw vest en een nieuwe sweater. Dus medelijden is écht niet nodig. ;-)

3 opmerkingen:

Hennie zei

Is heel mooi gelukt en door die mooie en toch stoere kleurtjes ook prima voor een meisje. Maar voorlopig kan hij hem nog wel even aan!
Groetjes Hennie

vrouwenhand zei

Wat een leuk en stoer vestje!

Jessica zei

Het is een heel mooi vest geworden. Aan de kleuren, borduurtjes en naaikunsten is echt te zien dat je er over na hebt gedacht. De lengte van de Bandito is inderdaad een beetje kort, maar niet van de mouwen, dus het lijkt zo te horen. Voor mijn dochter maak ik de volgende keer ook een langere versie.
Groetjes, Jessica