zaterdag 9 februari 2013

Over de lengte van de Windy Days jas

(wat een rotgriep was dat zeg, ik kreeg een fikse bijholteontsteking als bonus... pfff! Gelukkig merk ik vandaag dat ik het ergste gehad heb en met AB kuurtje hopelijk nu echt klaar met alle bacteriën!)

Vandaag dus op mijn elvendertigst bezig met het Windy Days jack uit Ottobre 1/2013 en dat gaat goed (bijna af!) maar ik merk bij het passen dat de jas (helaas) langer uitvalt dan ik in gedachten had. Ik koos maat 128 voor mijn zoon van 128cm. 

Ik zit nu nogmaals naar het plaatje op pagina 21 van de Ottobre te kijken en mijn uitvoering is toch echt langer dan daarop staat afgebeeld. Tot mijn verbazing staat erbij vermeld dat het model 130cm groot is. Ongetwijfeld is daar dan ook voor maat 128 gekozen (?). 

de feiten:
- ik heb bij mijn weten goed de patronen overgetrokken
- de voorgeschreven ritslengte past precies goed.
- de ruimte tussen de bovenste zak en de onderste zak is bij mij 9,5 cm, op de foto in Ottobre schat ik dat op een cm of 4.

Maar wat deed ik dan fout? Help??? (niet dat ik daar nu nog iets aan kan doen... ) 


Mijn Lief stelt voor om nieuwe stof te halen en een verkorte versie te maken, maar ik twijfel nog. Morgen eerst nog maar eens passen. 

mijn jas:

Ottobre foto:



dat is toch een duidelijk verschil???

Geen opmerkingen: