zaterdag 11 februari 2012

Zumba pants

Ik beken... ik ben verslaafd aan Zumba.

Elke vrijdag en woensdag (en soms ook nog zondag) een heerlijke workout die elke keer voelt als een feestje! Lekker intensief swingen op heerlijke muziek!

Het merk Zumba verkoopt ook mooie sportkleding en nou had ik voor mezelf de uitdaging bedacht om me door zo'n broek te laten inspireren om er zelf ééntje te maken. Temeer een uitdaging omdat ik tot dat moment alleen nog kleding voor de kids heb gemaakt. Mijn Zumba instructor Annemarie leende me haar 'officiële' broek, waarvoor nogmaals hartelijk dank! 

Het patroon van de broek kocht ik online bij Burdastyle.com. Voor de zekerheid maakte ik eerst een proefversie van een 'net-niet' katoentje uit mijn voorraad. Aan de hand daarvan paste ik het patroon aan aan mijn wensen en behoefte (een beetje meer ruimte voor de diepe squats ;)).

De definitieve stof (Taslan) kocht ik bij Kleurenmix en is uitstekend geschikt voor deze broek. Fijn is ook dat je de stof niet 'recht van draad' hoeft te gebruiken, het kan ook 'overdwars' en dat kwam mij prima uit!

Ik heb een mooie turquoise uitgezocht, gecombineerd met lime en roze garen en fournituren is dat een hele vrolijke combi geworden. En natuurlijk met de kenmerkende lintjes op de b-hind ;). Shaken!

Gisteravond heb ik er heerlijk in gedanst, ik kreeg veel ontzettend leuke reacties in de les. Er waren ook al 'bestellingen', maar helaas voor de fans, ik naai niet in opdracht ;).

Voor een eerste exemplaar vind ik hem erg geslaagd! Ik heb zeker nog een tweede in de planning.





Ditch the workout, join the party!

2 opmerkingen:

Judith zei

Wauw, ziet er goed uit zeg! Dat heb je knap gedaan!

Bianca zei

mooie broek en nu dansen maar!