woensdag 25 januari 2012

Sneak preview: Roos 5006 ballonjas

Hier een voorvertoning van mijn Roos 5006 (variant B). Een uitgebreidere beschouwing en (betere kwaliteit) foto's op model volgen op een later moment, maar ik ben zo superblij hoe deze jas geworden is! Fijn dat ik dankzij Sanchopower aan dit patroon kon komen (merci L!), het is een echte Rixt jas geworden!

En eigenlijk was deze jas bedoeld als proefjas, maar dat is helemaal niet nodig! Rixt past hem goed en hij is ook heel netjes genaaid. Nog even zitten puzzelen hoe de mouwvoering vast te zetten, maar met de hulp van wat Sanchodames kon ik het 'rookworst-mysterie' ontrafelen en was het zo gepiept.

Knopen moet ik nog kopen, maar de kleuren van deze tulpenstof luisteren nauw: online shoppen valt daarmee af. De jas gaat zeer waarschijnlijk mee in de tas als ik naar de Handwerkbeurs in Zwolle ga. Dan kan ik goed bekijken welke knopen ik erop wil.

Een paar snelle fotootjes voor een indruk van het resultaat (geflitst dus excuus voor de kwaliteit)


Nu snel douchen, morgen weer vroeg werkdag!

9 opmerkingen:

Unknown zei

heel mooi! en een heel leuk stofje.

Judith zei

Prachtig!! Staat Rixt vast prachtig bij haar blonde koppie. Zal het vanmiddag eens aan Merel laten zien....
Groetjes Judith

Mariette zei

Ik vind 'm nu al geweldig! Echt een gave jas. Dit jaar ga ik 'm ook voor het eerst eens maken......

Ellis zei

Prachtige jas, het blijft een mooi patroon.

Danielle zei

Mooiiii! Bij mij staat hij ook op de planning, het blijft een mooi model.
groetjes Danielle

Seweet! zei

Mooi dit jasje! Ik kwam je blog toevallig via een andere tegen en kom graag nog eens langs, leuke dingen maak je. Groetjes, Silvia

Anouk zei

Hij wordt prachtig. Je dochter gaat daar vast de show mee stelen. Die stof is zo gaaf, mijn dochter heeft een tuniek ermee.

Mama C zei

Wat een mooie jas! Ik heb hem al vaker gezien en vind het patroon erg leuk. helaas lukt het nog niet om aan het patroon te komen.

Unknown zei

mooooooooi!