zondag 21 augustus 2011

Naailust door de nieuwe najaarscollectie

De vakantie is alweer achter de rug en in Nederland wil het nog steeds maar niet zomeren. Gelukkig hebben wij in Frankrijk wel de zon gezien en ervan genoten.

Door de aankoop van de nieuwe winterjassen voor de kinderen (wat maken we elkaar toch allemaal gek in AUGUSTUS!) zag ik ook al veel najaarscollecties in de winkel hangen. Vooral de collectie van MuyMalo spreekt tot mijn verbeelding. Lekker kleurrijk en origineel. Helaas is mijn meisje er nog net wat te klein voor.
In die collectie zitten ook een paar wikkelrokjes, die mijn naailust opwekken. Gisteren op de markt daarom meteen een lapje geweven stof gekocht.

De kinderen waren vanochtend al vroeg uit de veren en wilden bij ons in bed. Dat werd mij te druk, ik ben naar zolder geslopen en de patronenvoorraad gedoken. Ik vond een wikkelrokje in Bizzkids 2007/1, model 3258. Maarja… de geweven stof was nog niet gewassen en moest daarna ook nog drogen. Ongeduldig als ik dan kan zijn, heb ik daarom eerst een proefmodelletje gemaakt van een katoentje uit mijn voorraad. Ik heb de kleinste maat genomen en die ingekort en versmald naar een maat 92. Ik heb naar eigen voorkeur de sluiting gemaakt met een drukknoopje en een lintje. Het rokje was zo klaar en ik vind het een erg leuk en vrolijk rokje geworden. Heel produktief op de vroege zondagmorgen!

Gelukkig is het hier vandaag mooi weer en we hebben vanmiddag een feestje, dus ze kan het meteen aan. Rixt is er blij mee.




De geweven stof is inmiddels gewassen en gedroogd, die ga ik voeren met een contrasterende katoen. Ik ben erg benieuwd naar dat resultaat.

Ook kocht ik gisteren een lapje imitatiebont, dat zie je veel terug in de mode van dit najaar. Daar wil ik een giletje voor Rixt van maken. Ik ga nog op zoek naar imitatiebont in roomwit, hopelijk vind ik die donderdag op de markt in Meppel.

Geen opmerkingen: